Yogatherapie en Yogales

Werkwijze yogatherapie en yogales

Ik maak veel gebruik van yoga oefeningen passend bij jouw constitutie en afgestemd op jouw specifieke klachten. Dit kan variëren van rugpijn, gewrichtsklachten, spijsverteringsklachten, diabetes, ademhalingsproblemen, hormonale disbalans, stress enzovoorts. Afhankelijk hiervan worden sommige oefeningen heel rustig uitgevoerd en anderen juist intensief, maar altijd met aandacht. In het begin kunnen simpele oefeningen toch best pittig zijn. Individuele begeleiding is prettig om aandacht te hebben voor de uitvoering van een asana en de (on)mogelijkheden van je lijf. Daarnaast is er ruimte voor pranayama (ademhalingsoefeningen), meditatie en mindfulness. Om een duurzaam effect te bereiken is het raadzaam om zelf regelmatig yoga te beoefenen en en als dagelijkse routine in te passen in je leven. Bij voldoende animo (minmaal 6 personen) is het ook mogelijk om yogales te volgen in groepsverband. Informeer naar de mogelijkheden.

Effect

Door het aandachtig uitvoeren van de yoga oefeningen wordt het makkelijker om de grenzen van je lichaam te voelen en respecteren. Een juiste ademhaling daarbij brengt diep binnenin je allerlei processen op gang. De uitademing helpt om spanning los te laten waardoor je beter kunt bewegen en minder pijn ervaart. Yoga heeft daarom niet alleen een positieve invloed op de lenigheid van jouw lichaam, zoals je spieren en gewrichten, maar ook op  je spijsvertering, zenuwstelsel en je geest. Door de les af te sluiten met pranayama, meditatie of mindfulness ervaren veel mensen na afloop meer rust en ruimte in zichzelf.

footer-triggerpoint

Triggerpoint therapie

Lees meer

footer-trauma

Trauma opstellingen

Lees meer

footer-minfulness

Mindfulness

Lees meer

footer-narcisme

Narcisme

Lees meer

Wie het sterkst is in het uitoefenen van geduld, is een groot mens.

Boeddha